سفارش تبلیغ
صبا ویژن

mint food

یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین فینگر فودها برای میهمانی‌ راتا مرغ است. طرز تهیه راتا مرغ سخت نیست و می‌توانید آن را در مدت یک ساعت تهیه کرده و دیگران را از طعم بی‌نظیر آن شگفت‌زده کنید.

 راتا مرغ یکی از لذیذترین فینگر فودهایی است که بدون دردسر و با صرف کمی وقت می‌توانید آن را تهیه کرده و سلیقه و کدبانوگری خود را به رخ اطرافیان بکشید. شما می‌توانید از این فینگر فود در میهمانی‌ها، جشن تولد یا دورهمی‌های خودمانی استفاده کنید و میز خود را زیباتر کنید. راتای مرغ را اکثر افراد به‌خصوص کودکان دوست دارند، به علاوه می‌توانید بر اساس ذائقه مهمان‌های خود ترکیبات آن را تغییر دهید، بنابراین این فینگرفود یک انتخاب بسیار هوشمندانه است. اگر شما نیز دوست دارید با طرز تهیه راتا مرغ آشنا شوید با ما همراه باشید.

 

جهت خرید فینگر فود به صورت اینترنتی کلیک کنید.

مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه راتا مرغ

 مواد لازم برای تهیه این فینگر فود خوشمزه در جدول زیر شرح داده شده است. مقدار مواد ذکر شده برای تهیه راتا مرغ به تعداد 15 تا 20 عدد کافی است. با این حال تعداد دقیق آن به اندازه نان تست و ضخامت مواد روی آن متغیر خواهد بود. 

 مواد لازم 

سینه مرغ 

یک عدد (معادل 400 گرم)

سیب زمینی

یک عدد متوسط

پنیر خامه‌ای

100 گرم

مایونز

2 تا 3 قاشق غذاخوری

نان تست

8 تا 10 عدد

پیاز

یک عدد

شوید

2 تا 3 قاشق غذاخوری

آبلیمو

یک قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و آویشن 

به میزان لازم

 

چند نکته:

  • در صورتی که تمایلی به استفاده از شوید در راتا مرغ ندارید، می‌توانید به جای آن از جعفری استفاده کنید.

  • برخی از افراد از خیارشور، ذرت یا هویج آب‌پز نیز در مواد راتا استفاده می‌کنند که طعم خوبی به آن می‌دهد، شما نیز می‌توانید در صورت تمایل از آنها در مواد راتای خود استفاده کنید.

  • با اضافه کردن گردو به مواد اصلی، راتا مرغ گردویی خواهید داشت که بسیار خوشمزه و لذیذ است.

طرز تهیه راتا مرغ

برای تهیه راتا مرغ به شیوه زیر عمل کنید:

1. ابتدا سینه مرغ را با نمک، فلفل و پیاز آب‌پز کنید تا کاملا پخته شود.

2.  استخوان‌های مرغ را درآورده و سپس گوشت مرغ را با استفاده از چرخ‌گوشت آن را به طور کامل چرخ کنید. این کار را با غذاساز نیز می‌توان انجام داد تنها دقت کنید که مواد به طور کامل ریز و یک‌دست شده باشند.

3. سیب زمینی آب‌پز شده را رنده کرده و با شوید ریز شده مخلوط کنید.

4. پنیر خامه‌ای، سس مایونز، نمک، فلفل، آویشن و مخلوط سیب‌زمینی و شوید را به سینه مرغ اضافه کرده و کاملا مخلوط می‌کنیم تا یک‌دست شوند.

5. مواد راتا را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا خود را بگیرد.

6. نان تست را قالب بزنید، اما از قالب خارج نکنید. مواد راتا را روی نان تست داخل قالب بریزید.

7. با استفاده از یک قاشق سطح مواد را صاف کنید تا شکل قالب را بر خود بگیرد.

8. راتا را به آرامی از قالب خارج کنید ودر سینی پذیرایی قرار دهید.

 

راتا مرغ شما آماده است. در صورت تمایل می‌توان نان تست قالب‌زده دیگری نیز بر روی آن بگذارید و راتا خود را با سس مایونز و کمی شوید یا گوجه گیلاسی تزئین کنید.

سخن آخر

راتا مرغ علاوه بر اینکه بسیار خوشمزه و محبوب است نیاز به زمان زیادی برای آماده‌سازی ندارد. از طرف دیگر شما می‌توانید آن را روز قبل مهمانی آماده کرده و در یخچال نگه دارید. لازم به ذکر است که پنیرخامه‌ای انسجام مواد راتای مرغ بر روی نان تست را بیشتر می‌کند و طعم خاص و لذیذی را به آن می‌بخشد. لذا پیشنهاد می‌کنیم که آن را از مواد اولیه راتا حذف نکنید. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد شما می‌توانید مواد اولیه راتای مرغ را بر اساس ذائقه خود تغییر دهید و از پیازچه، فلفل دلمه‌ای، قارچ، ژامبون، تن ماهی و.... نیز استفاده کنید.

این فینگرفود ایده بسیار عالی و بی‌دردسری برای مهمانی‌ها و تولدهاست، اما باید بدانید که هرچه تنوع فینگرفودهای خود را بیشتر کنید، پذیرایی شما بهتر خواهد بود. زیرا جلوه زیباتری به میز پذیرایی شما می‌بخشد و آن را از سادگی خارج می‌کند. اگر به دنبال فینگرفودهای دیگری می‌گردید که با راتا مرغ هماهنگی داشته باشند، پیشنهاد می‌کنیم مطلب طرز تهیه چند فینگرفود سرد و خوشمزه را مطالعه کنید تا ایده بگیرید.